Jdi na obsah Jdi na menu
 


23. 10. 2011

23. 10. 2011

 Milí rodiče, 

tak bude konec měsíce října a my už umíme číst a psát písmenka T, P, J, B, K, Č, R, L, V, N, C, Z a všechny samohlásky, jednoduchá slova typu: KUBA, LÍTÁ, LEV... přečtou také již všichni. 

Samozřejmě, že s těžšími slovy je větší trápení. Typ: TANČIT, BRUČÍ... sice vyhláskovat děti umí, ale přečíst je dohromady dělá někomu potíže. Pokud se to týká vašeho dítěte, vůbec se neděste, je to normální. Čtení těžších slov dohromady musíme stále hodně procvičovat. V tomto případě je nutné zrychlovat hláskování a umět bezpečně rychle číst všechna probraná písmena. Hláskování těžšího slova třeba několikrát rychle opakovat, než se podaří vyslovit slovo dohromady. 

Hodně také procvičujeme psaní slov do připravené mřížky. Počet okének v mřížce dětem napoví počet písmen ve slově. Při psaní slov je nutné, aby si děti jednotlivá písmenka hláskovaly. Některé děti dobře čtou jednotlivá písmena, ale při psaní chybují (pletou si P, B, R a některá písmena píší obráceně J, L...) Aby si děti bezpečně osvojily správné tvary písmen, vyrobila jsem pomůcku, kterou mohou při psaní používat (zatavená kartička s abecedou, kterou mohou děti používat jako záložku při čtení).

Moc vás prosím, podepisujte dětem i domácí úkoly, které se týkají čtení. Potřebuji zpětnou vazbu. Veďtě děti k pečlivému vypracovávání a samokontrole domácích úkolů.                               Také, prosím, několikrát týdně dětem zkontrolujte penál. Některé děti mají často polámané tužky a pastelky, chybí lepidlo a nůžky, což nás potom při práci velmi zdržuje.   

Matematika

Procvičujeme všechny příklady sčítání 0-5 ústně, ale i zápis příkladů. Nejde pouze o to, aby děti uměly vypočítat správně výsledek, ale musí rozumět tomu, co počítají. Učíme se vymýšlet slovní úlohy k příkladům, k obrázkům a chápat pojmy: otázka, odpověď, příklad, výsledek, slovní úloha, sčítání, výpočet, číselná osa... Stále zdokonalujeme psaní číslic. Některé děti si také musejí dávat velký pozor na to, aby číslice nepsaly obráceně. 

Prvouka

V minulém týdnu jsme si povídali o ptácích stěhovavých a stálých. Učili jsme se je i poznávat. Nyní nás čeká učivo o tom, co dělají různá zvířátka na podzim. Během celého učiva prvouky nás stále provází skřítek Ostružinka.

Různé

V úterý 1. 11. jedeme do divadla. Podrobnější informaci mají děti již v sešitu "Pat a Mat". 

V pátek 4. 11. se budeme učit ve strašidelném duchu. Budeme mít den inspirovaný Halloweenem. Děti mohou ráno přijít v jednoduché masce, motivované strašidly. Veškerý pracovní materiál k strašidelné výuce dětem připravím, takže si přinesou pouze penál a notýsky. Také bych chtěla dětem připravit společnou svačinu, proto děti mohou přinést drobné občerstvení i pro ostatní (strašidelné fantazii a kreativitě se meze nekladou).

Domácí úkol přes podzimní prázdiny

Čtení článku Anča a Kuba jeli na výlet, ze žluté čítanky na straně 5. Pokud budou některá slova při čtení dětem dělat potíže, opakujte hláskování vícekrát, dokud dítě nepřečte slovo dohromady. Hlídejte, aby děti nehádaly. Po přečtení se ptejte na různé otázky a chtějte, aby dítě hledalo odpověď v textu. Příklad: Koho potkaly děti na poli? atd...

Děkuji za spolupráci

S pozdravem Vlasta Smetanová