18. 9. 2011
Milí rodiče,
děti budou chodit již třetí týden do školy. Vzájemně se skamarádily a pěkně si zvykají na školní práci. Všechny děti musím opravdu hodně pochválit, usilovně se snaží.
Český jazyk
- Zatím umíme číst a psát písmena A, E, I, Y, O, U, Á, É, Í, Ý, Ó, Ú, Ů, T, P. Do konce tohoto týdne probereme ještě J, B, možná i K.
Prosím, všechna tato písmena s dětmi průběžně čtěte a pište, aby je bezpečně ovládaly.
- Pro nácvik čtení slov a vět je také důležité, aby děti určily 1. hlásku ve slovech a dovedly jednotlivá různá slova hláskovat. I toto s dětmi průběžně ústně procvičujte.
- Od čtení a psaní jednotlivých písmen přecházíme pomalu ke čtení jednotlivých slov (jen z probraných písmen).
- Při nácviku je nutné dodržovat tento postup čtení:
PEPA - Dítě hlaskuje jednotlivá písmena nahlas P-E-P-A a pak musí přečíst celé slovo dohromady nahlas PEPA. Pozor, aby dítě slovo nehádalo a nešeptalo si hlásky předem potichu.
Je důležité, aby každé slovo, které dítě čte, umělo složit a rozložit na jednotlivé hlásky (ústně).
TETA = T-E-T-A nebo obráceně T-E-T-A = TETA
Ke čtení nepoužíváme slabiku!
POZNÁMKA PRO POKROČILEJŠÍ ČTENÁŘE:
Pokud dítě dokáže slovo nahlas rychle přečíst dohromady (bez předběžného šeptání hlásek) nenutíme ho do hláskování a může slovo přečíst a vyslovit celé najednou.
Matematika
Je pro děti zatím jednodušší než ČJ. Počítáme v oboru 0 - 5. Procvičujeme počet, poznávání číslic a porovnáváme (znaky <, >, =). Postupně začneme psát jednotlivé číslice.
Prvouka
Poznávali jsme lesní plody a nyní budeme probírat základní listnaté stromy, keře a jejich plody. Pomáhat nám bude skřítek Ostružinka.
ÚKOL:
K nácviku čtení do konce týdne bude dětem sloužit pracovní sešit, učebnice a okopírovaný papír, kde mají děti rozepsáno čtení na každý den. Čtěte, prosím, s dětmi podle výše uvedeného návodu. Až v pátek děti přinesou do školy tento papír podepsaný od rodiče. (Pro pokročilejší čtenáře posílám většinou čtení náročnější, označeno "pro pokročilejší čtenáře").
Děkuji za spolupráci
V. Smetanová